Într-un efort susținut de a educa tinerii din comunitatea locală asupra importanței protejării mediului și a implicării în procesele decizionale la nivel european, JCI Craiova a organizat ateliere de tip pe politici de mediu pentru elevii Colegiului Național Elena Cuza in data de 4 aprilie 2023. Aceste ateliere au avut ca scop prezentarea modalităților de decizie ale Uniunii Europene în ceea ce privește elaborarea și implementarea politicilor de mediu.
Invitata noastra, Ana Maria Galbenu, expert politice de mediu PE a ilustrat în detaliu pașii prin care o inițiativă devine un amendament la nivel european, evidențiind astfel rolul vital al protejării mediului în agendele politice europene. Prin prezentări interactive și discuții deschise, elevii au avut ocazia să înțeleagă mai bine impactul pe care politica de mediu îl are asupra societății noastre și importanța implicării lor în aceste procese.
În cadrul atelierelor, s-a subliniat, de asemenea, relevanța și necesitatea adoptării unor politici de mediu sustenabile pentru România, evidențiind impactul acestora asupra sănătății publice, economiei și calității vieții.
“Prin intermediul acestor ateliere, dorim să contribuim la formarea unei noi generații de cetățeni responsabili și conștienți de impactul pe care acțiunile lor îl au asupra mediului și societății în ansamblu. Suntem mândri să facilităm acest tip de educație civică și să promovăm implicarea activă a tinerilor în procesele decizionale care ne afectează viitorul”, a declarat Alexandara Matei, ofiter comunicare proiect.
Prin intermediul acestor ateliere, JCI Craiova continuă să-și consolideze angajamentul față de educația civică și conștientizarea în rândul tinerilor, contribuind astfel la dezvoltarea unei societăți mai sustenabile și responsabile.
Evenimentul face parte din proiectul CleanUp Craiova este implementat de către Asociația JCI Craiova fiind cofinanțat de Uniunea Europeana prin consorțiul de ONG-uri din Piedmonte, in proiectul cadru “Mindchangers – Regions and youth for Planet and People” CSO-LA/2020/415-010).